مرحوم سیدشاموسی رضوی مالستانی ، از شاگردان فقیه سبزواری
مرحوم سید شا موسی رضوی مالستانی ، از شاگردان فقیه سبزواری
زندگینامه مرحوم سیدشاموسی رضوی مالستانی
اذامات المومن الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شی.
اولا عروج عارفانه بزرگ مرد علم وسیاست وجهاد مرحوم سید شاموسی رضوی مالستانی را به همه بازماندگان وشما حضار گرامی تسلیت عرض مینمایم ! امروزما شاهد عروج ورحلت مردی ازسلاله پاک رسول الله هستیم که عمری درراه اسلام واعتلای کلمه الله تا پای جان ایثار وازخودگذری نمود و دیگردرمیان ما نیست ما امروز رادمردی را از دست داده ایم که خدمات علمی فرهنگی مذهبی وجهادیش هیچگاه از ذهن ها فراموش نمیشود!!
مرحوم استاد حجه الااسلام والمسلمین حاج سیدشاموسی رضوی فرزندعالم جليل القدر، مجاهدمهاجر، كربلايي سید محمدحسن رضوي بود ، که هم عالم بود وهم سیاستمدار وهم کاریزما برای پرچم داری قیام وانقلاب اسلامی افغانستان که دربرابر تفکرکمونیستی وکج اندیشان زمانه وعصر پرطلاطمش مبارزه نمود ودرعرصه های علم وجهاد فی سبیل الله گامهای بلند علمی وجهادیش ازمشهد تانجف ازمالستان تا کابل ازخاطره تاریخ فراموش نمیشود. دراین مختصر برآنیم تازندگی نامه این شخصیت برازنده را به سه بخش علمی فرهنگی مذهبی وسیاسی به طورفشرده خدمت تان به قرائت بنشینم.
الف :مقام علمی ایشان
دانشمند فرزانه استاد مرحوم رضوی مالستانی رحمه الله علیه بعد از تحصيل مقدماتي در مالستان درسن 16 سالگي برای تحصيل علوم دینی وحوزوی در مشهد مقدس مشرف شدند
.ودر آنجا نزد اساتيدي چو ن مرحوم سيد حسن مدرس، اديب نيشابوري و استاد صالحي و...تلمذ نمودند و یکی از اساتید به نامی که ایشان درحوزه ای علمیه ای مشهد مقدس و در مدت إقامت شان در آنجا از او استفاده نموده و بهره های زیاد و وافر معنوی را بردند حضرت آیت الله العظمی حاج میرزا حسین فقیه سبزواری (ره بوده است ..
و پس از إقامت در مشهد برای طی کردن دوره اي بالاتر سطوح درسی و مناسب بودن شرائط آن، هجرت به نجف اشرف را إختیار نمود و در نجف أشرف ، قسمتی از مکاسب شیخ اعظم انصاری وکفایه را در نزدمرحوم آيت الله سعيدي كاشمري تلمذ نمودند، که این استاد بزرگ به او علاقه ای وافر داشت و کلید مدرسه اش را به دست ایشان سپرده بود.
و تحصيلات سطوح و خارج را به نزد استادانی چون شيخ مسلم سرابي وشهید محراب مرحوم آيت الله مدني ، مرحوم سید محمد کلانتر، آيت الله فياض، مرحوم سيد عبدالأعلي سبزواري، مرحوم آيت الله العظمي خوئي...به پایان رسانیدند .
و سر انجام از این شهر علمی با أخذ گواهینامه ای جامعة النجف العلميه به سر پرستي مرحوم كلانتر فارغ التحصيل شد وبا سفارش پدربزرگوارش مرحوم سید محمدحسن مشهوربه سیدکربلای شینده با کوله باری ازعلم ودانش وتقوا به کشور بازگشت تا علم ودانشش را درخدمت جامعه ومردمش قراردهد و با تأسیس مدارس، منابر، مساجد واز نطرمقام علمی درزمره عالمان طرازاول مالستان قرار گرفت
وشاگردان آن مرحوم
واما دردوران تحصیل وسپس در دوران تدریس کتابهای را در رشته هاي مختلف تالیف نمودند که تعدادآثار مطبوع و غیر مطبوع ایشان در زمان
حاکمیت کمونیست ها به یغما برده شد
و کتابهایی از تالیفات ایشان که در دسترس است به قرار ذیل می باشد:
1-نظام آفرینش،2- خزائن رحمت در مبارزات ائمه اطهار(ع)
3- سرگذشت انقلاب اسلامی
4- خاطرات زندگی،
5-مقالاتی پیرامون انقلاب اسلامی
6-حرکت هاي مبارزاتی
وهمچنین ایشان در فنون نویسنده گی، سخنرانی و شعر ید طولایی داشت:که اشعار زیادي درزمینه هاي مختلف ازایشان به یادگار مانده است که درقسمت آخر این نوشته یکی از اشعارش قرایت خواهم کرد.
ب :فعالیت سیاسی واجتماعی قبل از انقلاب
آغاز فعالیت سیاسی ایشان زمانی بود که دردوره اي سيزدهم شوراي ملي افغانستان به نمايندگي از مردم متدین مالستان انتخاب گرديد و در ولسی جرگه حضور يافت وبا احساس نياز شدید مردم متد ين و درخواست آنان که تحت فشار عده اي از خوانين منطقه بودند به مجلس نمایندگان راه یافت.
مهم فعاليت هاي اي ايشان در مجلس ملي را در دو بخش ارائه مي كنيم:
1خدمات فرهنگی واجتماعی
2-فعالیت های عقیدتی وسیاسی :
1- خدمات فرهنگی اجتماعی :
ایشان خدمات ، ديني، فرهنگي و اجتماعي زيادي در ساحه اي مالستان و مردم آن سامان انجام داده اند كه پاره اي از آنها عبارتند از:
1: احداث ساختمان شفاخانه در حوزه اي خدماتي در شينيه ده مالستا ن واجرائي كردن ان
2: ايجاد و احداث مکتب جديد با امكانات مناسب و گسيل معلمين با تجر به در منطقه اي جديد و درخور خدمت دهي مناسب به مردم محل.
3-طرح و اجرائي كردن ايجاد پل پخته کاری وسیمانی در مناطق مختلف بر روي درياچه اي عبوري از مالستان كه نمو نه اش پل بجا مانده بر ر وي درياچه در شينيه ده به نام « پل أرکی » وهمچنین پل حاجی درمیرادینه است..
4: طرح، اجرائي كردن و راه اندازي خط انتقال تلفن در مالستان که در ولسوالی استفاده میشد
5: طرح و اجرائي كردن اصلاحات و تعمیرات راه وسرک ارتباطي منطقه و ترميم متعدد آن در زمان وكالت.
6: طرح و اجرائي كردن اصلاحات متعدد كوتل های موجود در مسير راه مالستان به جاغوري و مركز افغانستان.
7: جلوگيري از مظالم عساكر و نيروهاي دولتي و مجازات متخلفین آنها در ساحه اي خدماتي.
8: حل إختلافات و دعاوی مردم آن حیطه در قالب شریعت إسلامی و فقه تشیع و جلوگیری از حل و فصل آن بر اساس أحکام نا عادلانه ای حکّام جور.
9 -طرح قانوني كردن جلوگيري از ورود كوچي ها در ساحه اي مركزي افغانستان و حوزه ای موکله ای مالستان
10--اصلاحات اراضي پيشنهادات جلوگيري از هدر رفتن آب هاواستفاده بهینه از آن ، منجمله استفاده ای صحیح از دلتاي وادي هلمند
2- خدمات وفعالیت سیاسی وانقلابی درمجلس
در جو نا آرام و بحران زد ه اي مجلس درزمان ظاهرشاه حاميان كمونيزم شرق وامپر ليبراليسم غرب بر مجلس ملی افغانستان سايه افگنده بود و پیروان مکتب كمونيزم مانند ببرك كارمل ( پرچمي ) و حفيظ الله أمين و تركي( خلقي ) وحزب چپی مساوات از طرف عبدالرئوف بينوا ( وزير سابق اطلاعات ) و حزب غورزنگ ملي به نمايندگي داود خان و عزيزالله واصفي( كه اهداف همه شان ضد اسلامي و غیر شرعي بود به شدت جريان داشت.
مرحوم رضوی با بينش برخواسته از متن حوزه اي مقدس نجف أشرف و تجربه هاي وسيع از استوانه هاي دینی و برزگ مراجع تشیع و مطالعات، برداشت هاي ديني و حوزوي در جو كاملا ملتهب و متلاطم گیر ودار سیاسی وارد مجلس شد و در طول مدت اين دوره درگير مبارزه با آن اندیشه های متفاوت گرديد و در برابر جریان های مخرب نام برده مقاوم ایستاد و براي دفاع از آرمان هاي ملي و ديني خود را به دم امواج سياسي سپرد تا باشد كه مايه اي نجات و دفاع از آرمان هاي بزرگ ملی، دینی و إجتماعی گردد.
در این مبارزه فکری وکلای اسلام گرا مانند عبدلحسین مقصودي وكيل ناهور وشریفی وکیل جاغوری وديگر نمايندگان ( از جمله پدر حامد كرزي با جمع زيادي از مؤمنين مانند مرحوم جنرال سيد مير احمد شاه رئيس اركان حرب ، سيد مير حسين خوشي وال و تعداد كثيري كه در اين مختصر نمي گنجددرمقابل کمونیستها همچنان به مبارزه اي اسلامي شان ادامه دادند درحقيقت مجلس سر آغاز نويني براي ادامه اي مبارزا ت سياسي و فصل جديدي براي آن بود كه ادامه اي آن در دوران داود ( ) تداوم يافت که در نتيجه حدود سه صد نفر از جوانان ناب و متعهد به شمول جنرال مذكور زنداني و شهيد شدند و استاد رضوی با تعداد كمي از چنگ آنان رهایی یافتند.
وسایر خدماتی که در مجلس ملي به عنوان منشي كميسيون فرهنگي، خدمات فراوانی انجام دادند كه در منشورات شوراي ملي آن زمان ثبت است.
ج) خدمات سیاسی بعد از انقلاب
مبارزه اي عملي در دوران تجاوزارتش سرخ
باتجاوز وحشيانه اي ارتش سرخ شوروی و نوکران داخليش در حالي كه بارها و بارها از طرف ببرك كارمل و حفيظ الله امين كه هم دوره اي پارلمان بودند از مرحوم رضوی به وسيله اي محمد ابراهيم خان گاوسوار و ملك محمد شريف افشار دعوت به هم كاري با دولت شد ولی استاد با تعهّد ديني آن را نپذيرفته و به مبارزات سياسي مشروع ادامه داده و در باروري انقلاب اسلامي و شکوفایی آن عليه متجاوزين نقش هاي كليدي و عمده را ايفا نمود
درسال1351ش بود که درضمن سفرحج درنجف اشرف همراه با شيخ رمضان فرقاني وچندروحاني ديگر) با امام خميني (رح) ملاقات نمود واجازه مبارزه را ازایشان گرفت وامام فرمودند: شماطبق صلاح وصواب كشورتان مبارزه اي اسلامي راانجام دهيدومابافراغ ازتوله اي پهلوي، كشورهاي اسلامي راهماهنگ خواهيم كردوازين جابودكه ايشان به مبارزات شان شدت بيشتردادندكه بانفوذ درمیان جوانان (دانشگاه كابل) به نام جوانان خمينيزم مارك انقلابی زده میشدند كه دراين جمع نماينده ي حضرت امام مرحوم شهيدسيدعبدالحميدناصروشهید مصباح نيزبودندكه آنهارادولت كمونيزم اختطاف وبه شهادت رساندند كه مهمّ ترین فعاليت هاي اين مرد مقاوم دوره اي جهاد ازين قرار است:
ا1:اساس گذاري انقلاب اسلامی در سمت رهبري ا نقلاب برضد کمونیست هاي وابسته به شوروي سابق
2-تشکیل گروه بنام سازمان آزادی وجذب جوانان مبارز در حلقه گروه های چریکی ومبارزه درون شهری وپخش شبنامه
« تشکیل سازمان دفاع ازاسلام»3-
یکی از مهم ترین تشکیلات مخفی که در قیام کابل نقش برازنده ای داشت«سازمان دفاع ازاسلام» بود، که از افراد کلیدی آن می توان از شهیدقاضی غلام سخی قرغضی باشنده ای اصلی خان آباد ولایت کندوز، دانشمند محترم قاضی صاحب محمد صفا کریمی باشنده ای کابل و اصالتا از ولایت غزنی، سید عباس غزنوی، قاضی راز محمد دلیلی از ولسوالی اندر ولایت غزنی، شهید حاجی چغل ترکمنی، شاعر و گوینده توانا حجت الاسلام سید عبدالعظیم مبین، دانشمند شهیر فضل محمد الله فضلی، داکتر ظفر، اصغر بختیاری و… نامبرد. که این تشکیلات شاخه های زیادی در شهر کابل داشت. همچنین در منطقه ای چنداول چندین مرکز با تشکیلات مخفی وجود داشت، که یکی از این مراکز به عنوان، شورای انقلاب چنداول نامیده می شد. هسته ای مرکزی این شورا تحت رهبری دانشمند محترم، حجت الاسلام سید موسی رضوی وکیل اسبق ولسوالی مالستان در مجلس شورای نمایندگان بود
مقر اصلی این شورا در محله ای کردها (قورت ها) چنداول در منزل سید ابراهیم معروف به سید آقاگل، داماد سید عنایت الله حیدری از بزرگان سادات جاغوری بود
کادر رهبری این شورا مرکب از هشت تن بود، که چهار تن آن از اهل تشیع و چهار نفر دیگر از اهل تسنن بوده مانند: میرعبدالصمد حدید اهل هرات، شهید الله رحمانی، ثارنوال حبیب، سید عنایت الله حیدری، شیخ توسلی از همکاران مرحوم طالب حسین قندهاری و همچنین حاجی سیدحسین علی و برادر محترم ایشان استاد سید شرف سنگلاخی
در چنداول در منزل شهید حسین قلندر زاده(بشیر) جنب تکیه خانه ای مرحوم آقای لسان یکی از پایگاههای مخفی «اسلام مکتب توحید» قرار داشت که شخصیت های مانند شهید نصیر احمد عظیمی از وزیرآباد کابل، شهید سید داود کارمند مطبعه ای دولتی، محمد اسماعیل معروف به پسر مرحوم کاکا حسن شیخ علی، سید رضا اطهر، شهید ظاهر عطایی پسر مرحوم انور بوت دوز از بالا جوی قلعه هزاره ها … تجمع می نمودند،
مسئوليت كل مجاهدين كابل از اول انقلاب تا سال1360 ش. در كابل4-
که از جمله ای آنها قیام حماسه انگیز چنداول بود. که یکی از نویسندگان تحت عنوان « قیام حماسه انگیز چنداول و یادی از شهیدان سلحشور و حماسه ساز گمنام » در این مورد نوشته است
دولت کمونیستی جهت ایجاد رعب و وحشت و تحکیم سلطه جابرانه اش اقدام به دستگیری علمای جید دینی، روشنفکران مذهبی و سیاستمداران ملی اعم از تشیع و تسنن نمودند . هر روز هزاران زن و مرد مومن را در زیز تیغه های گیوتین قرون وسطایی، سر به نیست می کردند و هزاران سرو بلند قامت و نان آور خانواده های این سرزمین را دسته دسته در جوخه های مرگ کشانیده و زنده زنده در پلوگونهای پلچرخی در زیر خاک مدفون می کردند
این حرکت روح سلحشوری و آزاد مردی را در تمامی میهن دمید ومرحوم رضوی وعده ای از مردان انقلابی را وادار به قیام وانقلاب نمود این قیام که بنام اسلام و نجات مردم افغانستان، از چنداول آغاز گردید، در حقیقت سرآغاز شکوفایی، آزادی و استقلال این ملت شد.
ازطرفی هم این قیام، اولین قیام مردمی است که از کابل و چند قدمی ارگ (در روز روشن و انظار عامه آغاز گردید و علم برداران آن که لباس شهادت برتن و جاده ای سرخ شهادت را می پیمودند با نعره های الله اکبرشان کاخ ظلم و بیداد را به لرزه در آوردند، که بازتاب پرشتاب آن در سراسر افغانستان نغمه ای آزادی و آزادگی را طنین افگند و اولین ساعقه ای بود برظلمت کده ای ستم و ابرهای تیره ای باطل دمیده شد
در این قیام عده ای زیادی از مردم اهل تسنن دوشادوش برادران اهل تشیع شان همگام بودند . قیام پر افتخار چنداول در حقیقت اولین قیام مردم کابل است که افتخاری، بر افتخارات جهاد مقدس ملت مسلمان افغانستان افزود
6- پیوستن به حزب حرکت اسلامی وانتخاب ایشان به عنوان ریاست شوراي مرکزي حرکت اسلامی افغانستان
7--معاونت سیاسی حرکت اسلامی
5. مسئوليت دفاتر حركت اسلا مي در استان خراسان تا سال1361 ش8-
9-مسئوليت كل حركت اسلامي در داخل افغانستان و رياست شوراي عالي حركت إسلامي افغانستان تا سال1363 ش. در داخل و در پشاور و در اين زمان اقدام صلح عمو مي با پيشنهاد ايشان، آن هم در زماني كه تشنجات و جنگ هاي داخلي احزاب همه اي احزاب شيعي و سني را فرا گرفته بود به وسيله ا ي نمايندگان كل احزاب و نتايج خوبی از آن به دست آمدكه از جمله گشايش راه هاي مناطق شيعي و مهار جنگ در دا خل افغانستان درآن زمان بود.
. 10-معاون اول سياسي حركت اسلامي در پشاور پا كستان و معر في تشيع افغانستان به مقامات پاكستان به وسيله اي خواجه صفدر.
11انشعا ب از حركت اسلامي افغانستان به اسم شوراي مركزي حركت اسلامي افغانستان در پشاور.
12-در خواست كانال اسلحه وامكانات جهادي از دولت پاكستان و تاييد
دولت مذكور به اخذ كانال از طريق جمعيت اسلا مي با شركت ایشان و نمايندگي ژنرال محمد افضل خان و به نمايندگي و ترجماني انجنير محمد ايوب نماينده اي نظامي جمعيت اسلامي با مسئوليت شخص رباني و نتيجتا تحويل آن كانال به شيخ محمد آصف محسني و حركت اسلامي افغانستان به و سيله اي رباني و ژنرال حميد گل.
. عضو بورد مشورتی حزب اسلامی افغانستان.14-
در اخیر باید گفت که مرحوم رضوی با تعهد به مکتب و دین، در این دوران اخیر بازهم از طرف دوستان و علاقه مندان و با مسئوليت هاي ديني و اجتماعي و كشوري و اميد و توكلي كه داشت دست از هدف و تحرك و اداي مسئوليت باز نداشت تا توجهات ائمه اي اطهار و حضرت بقية الله الاعظم (عج) را معطوف بدارد و به اين جهت دست به هجرت ديگر باره و بازگشت به کابل زده با تعدادي از عائله به افغانستان باز گشت ودر دولت جدید در زمان کرزی
به سِمَت « ریاست مساعدت های حقوقی» ستره محکمه ( شورای عالی قضایی افغانستان ) ایفای نقش خدمت رسانی به در ماندگان نمود و تا زمان مریضی ووفات شان در آنجا كارته اي سخي مشغول خدمات سیاسی، إجتماعی، علمی، فرهنگی بودند
قسمتی از اشعار استاد حاج رضوی تحت عنوان
« طلیعه امید»
درسیر سبزه زار حریم خدا برو / ، کزاین حدود روسوی بی انتها برو
گلگشت عشق، درچمن إنقلاب کن / در لاله زار کشور، گلگون قبا برو
إحرام عاشقان نشود حِلّ، بخون حلق / با خون دل بگو، که بیا ازقفا برو
کشتند مرگ را، شهدا، زنده شد حیات / در این سرا بخواهی ویاآن سرابرو
بنگر که سرخ لاله ی میهن شکوفه داد / لب می گزد، زقدرت کارت قضا برو
باد خزان تکانده، گل از بوستان ما / پرپرشدند،روی زمین وفضا برو
بویی از آن ، نسیم سحر کرد منشر / در هر مشام و،ریشه و،برگ وگیاه برو
رحمت به لیتوانی و خلق مجار وچک / بلغار وآلمان وبرومانیا برو
آتش بجان خلق کمونست کار کش / آن وحشیان قطبی آدم نما برو
در جستجوی گمشده تا چند می دوی؟ / روشن بود نهفته ات ای مبتلا برو
جاوید شد حماسه ی، یاران إنقلاب / ازهم گسیخت، بتکده ی روسها برو
نابود شد فسانه ی دشمن، بهردیار / موسی صفت بجنک فسون با عصا برو
از غرق تند باد حوادث رهیده ایم / اندر لجن فتاده، که نتوان رها برو
خوش می شدی، زنورک شب تاب کرمکی / اکنون در آفتاب، کتاب خدا برو
چون بلبل از چکامه بموج آر بوستان / نه چون کلاغ خنده زن وقاه قاه برو
اینجا نه جای ازبک وافغان وتاجک است / نه ترکمن، هزاره، کزاین نسل ها برو
اینها چو سنگ وآجر دیوار واحدند / تعمیر خویش را بنه، محکم بنا برو
این بند ها است قید اسارت بجان حق / جامی مروت آرو،زکیش جفا برو
این قدر گرد لفظ زنی چرخ، تابکی / بشکن تو قشرو، در صدد هسته ها برو
رخشان نگر( طلیعه ی امید) در کران / رخشنده گشت( پرچم قرآن) بپا برو
هرگز دز آستانه ی مردم مسای سر / ازدرب حق ببارگه کبریا برو
گر نشنوید از" رضوی "گفته های حق / در مان پذیر نیست ، یقین درد ها برو
بسم الله الرحمن الرحیم
و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاءٌ عند ربهم یرزقون.
پندار ما این است که شهداء رفته اند و ما مانده ایم اما حقیقت آن است که شهداء مانده اند و گذر زمان ما را با خود برده است.
شهادت از برترین واژه های فرهنگ اسلامی و از مقدس ترین مفاهیم معارف الهی است. شهادت اوج کمال انسان است آنگاه که انسان تمام هستی خود را یکجا نثار معبود می کند و قطره وجودش به دریای بی کران هستی مطلق، می پیوندد.
دین مقدس اسلام که کامل ترین دین الهی است از زمان بعثت نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله تا کنون از طرف دشمنان خون آشام و شیطانی خود همواره مورد حمله و تهاجم قرار گرفته است. از این رو طراح و موسس حکیم آن، راه کارهای مناسبی را جهت حفظ و گسترش آن پیش بینی نموده و فرموده است: و اعدوا لهم ما استطعتم من قوه.
تا می توانید قدرت و توانمندی خود را به رخ دشمن بکشید؛ زیرا رشد، بالندگی و اقتدار جامعه اسلامی در گرو داشتن روحیه جوانمردی، ایثار و از خود گذشتگی است.
فرهنگ شهادت طلبی با ترویج زندگی زاهدانه، زمینه شکل گیری جامعه ای را فراهم می کند که در آن مردم احساس عزت نموده حاضر نیست به هر قیمتی زندگی کند، نه تنها مرگ شرافت مندانه را بر زندگی ذلت بار ترجیح می دهد بلکه آن را شیرین تر از عسل می داند و با عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر از دین و آموزه های آسمانی آن با دل و جان پاسداری می کند.
از مهم ترین عوامل بازدارندگی روند تکاملی یک جامعه، مشتبه شدن خطوط انحرافی و جریانات منفی با مایه های اصیل و پاک و بر حق است؛ حق و باطل گاه آن چنان به هم می آمیزد که تمیز و جدایی آن ها از یکدیگر نیازمند ایجاد یک سیل بنیان کن و موج کوبنده ای است تا لاشه های پوشالی از درون دریای زلال جامعه اسلامی هم چون کفی به بیرون پرتاب شود.
ائمه معصومین (ع) همواره چنین حرکت های انقلابی و اصلاح طلبانه ای را انجام داده اند:
1- مبارزه امام علی (ع) با گروه های انحرافی قاسطین، مارقین، ناکسین و مبارزه امام باقر (ع) با گروه های انحرافی جبریّه، مُفوِضه، غُلات، مُرجِئه، صوفیه و مُشبّه معروف است. هم چنین مبارزه امام حسین (ع) با انسان های منحرف و سست عنصر که می خواستند با ظاهر سازی و زبان بازی مردم را به دام بی دینی گرفتار نمایند سرمشق همه مجاهدان و آزادی خواهان جهان شده است. امام حسین (ع فرمود: اِنَّ النّاسَ عَبيدُ الدُّنْيا وَ الدِّينُ لَعْقٌ عَلى اَلْسِنَتِهِمْ يَحوطونَهُ ما دَرَّتْمَعائِشُهُمْ فَاِذا مُحِّصوا بِالْبَلاءِ قَلَّ الدَّيّانونَ؛
نهضت امام حسین (ع) یک نهضت و قیام مقطعی و زود گذر نبود بلکه این نهضت مفهوم درگیری تاریخی میان حق و با طل را متبلور ساخت. این دو طرف درگیری از زمان حضرت آدم (ع) بین هابیل و قابیل و نوح و قوم کافر شان و ابراهیم و نمرود، موسی و فرعون، پیامبر و ابوجهل، علی و معاویه، حسین و یزید، تا انقلاب مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ادامه دارد.
2- مجاهدین جان بر کف و شهدای عزیز مالستان نیز با پیروی از مکتب عزت آفرین حسینی با گروه انحرافی کمونیستی افغانستان و احزاب خلق و پرچم و مانند آن مبارزه کرده اند.
3- در دوران ما نیز گروه های انحرافی و جریانات منفی با کمک جبهه استکباری، چهره اسلام ناب محمدی (ص) را در دنیا لکه دار کرده است؛ علما و مراجع بزرگوار تقلید و شاگردان مکتب امام باقر و امام صادق (ع) و پیروان نهضت حسینی با تشکیل جلسه ها و سمینارها و کنفرانس ها و تالیفات فراوان شان تلاش می کنند اسلام اصیل را به مردم معرفی کنند. این بزرگواران وظیفه خود را انجام می دهند اما وظیفه ما و شما حضور فعال در همه صحنه ها است، حضور در میدان ده مزنگ و حضور در خیابان های بروکسل و حضور در شهرهای شام و قیام در برابر یزیدها و شمر و ابن سعدهای زمان که خدای متعال فرموده است:
و قاتلوهم حتی لا تکونَ فتنه.
تا ظلم هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم.
والسلام.
ترانه بصیر
15/ 7/ 1395
http://menbar359.com/index.php?option=com_content&view=category&id=27
زندگی ، شخصیت ، آثار ، خدمات ، استادان و شاگردان حضرت آیة الله العظمی حاج میرزا حسین فقیه سبزواری ( ره ) 1386 - 1309 هجری قمری . مشهد .